„A Star Is Born“ fenomenas – kokia emocijų reikšmė komunikacijoje?  Kita

Lapkričio 21, 2018. tekstas: Julija Kurilaitė, „INK agency“
„Aš mąstau racionaliai ir nesivadovauju emocijomis“ – melas, kurį bent kartą kiekvienas esame ištarę sau ar kitiems. Žmonių racionalumas yra utopinė sąvoka, kuri labiau tinka kalbant teoriškai. Juk emocijų įtaką mūsų elgesiui mėgina suprasti tiek psichologai, tiek prekybininkai ar filmų kūrėjai, kurie, beje, turi ypač daug galios paveikti. Tą puikiai iliustruoja jau dabar geriausia metų juosta tituluojamas filmas „A Star Is Born“ ir daugybė kitų, nosimis garsiai šniurkščioti verčiančių kino juostų.
Emocijų gurmanams – muzikinės kino fiestos

Pakalbėkime apie garsųjį ir daugelį žmonių sujaudinusį filmą „A Star Is Born“, kuris, padedant emocijoms, užtikrintai peržengė savo tikslinės auditorijos slenkstį ir sukūrė fenomeną – užmezgė ryšį tiek su sentimentaliomis, tiek su skeptiškai nusiteikusiomis asmenybėmis. Žinoma, tam labiausiai padėjo dainos – nuoširdžios, ramios, tyros ir labai savos. Filmai apie muziką apskritai privalo turėti stiprų garso takelį.

Kodėl pagrindinis „A Star Is Born“ hitas „Shallow“ nuo pat filmo pasirodymo karaliauja „Youtube“ topuose (jau dabar turi daugiau nei 113 mln. peržiūrų ir skaičius vis didėja)? Juk pati savaime baladė nėra įspūdinga. Vis dėlto jos norisi klausyti vien tik žiūrint į Lady Gagos ir Bradley Cooperio duetą. Grojant ar dainuojant išlaikyti tinkamą atmosferą ir susidomėjimą – nemenkas iššūkis, kurį šis duetas puikiai įveikė įsijautęs į vaidmenį ir jautriausias emocijas atskleidęs neprimityviai. Daugelis pažįstamų, mačiusių šį filmą, vienbalsiai kartojo, kad jautrios, gilios ir prasmingos scenos leido jiems visokeriopai dalyvauti kartu ir įsijausti į personažų gyvenimą taip, lyg jis būtų jų – nesvarbu, koks vaidmuo. Nenuostabu, nes tikrame gyvenime, skirtingai nuo tokių istorijų, mūsų sąveikos su kitais žmonėmis dažnai yra gana paviršutiniškos – esame išsiilgę tikrų jausmų. Ir tai atsako į klausimą, kodėl perkame kino bilietus.

Emocijos vs. verslas vs. sprendimai

Būtent dėl šios priežasties emocijos, ypač – jautrumas, gali būti labai galingas verslo įrankis, jei tik žinoma, kaip efektyviai ir tinkamai jį pasitelkti. Naudojantis emocijomis galima lengvai susisieti su tiksline auditorija ir sukurti tokius santykius, kurie lems lojalumą konkrečiam prekės ženklui ar produktui.

„Coca cola“ ar „Pepsi“? „Samsung“ ar „iPhone“? Kai šalia atsiranda du itin panašūs produktai, situacija tampa šiek tiek sudėtingesnė, todėl reklamos ir komunikacijos specialistai į pagalbą pasitelkia ne ką kita, o emocijas, ir kuria vadinamuosius emotional storytelling (liet. emociniai pasakojimai). Emocinių pasakojimų tikslas – sukurti jausmingą istoriją ir joje atskleisti prekės ženklo patirtį. Kuo daugiau emocijų pajusime žiūrėdami reklamą ar skaitydami tekstą, tuo labiau tikėtina, kad prisirišime prie konkretaus prekės ženklo. Juk norint parduoti prekę ar paslaugą, reikia parduoti jos istoriją.

Parašyti