Atviras sau Pokalbiai

Lapkričio 20, 2017. tekstas: Karolina Aleksandravičiūtė; Nuotraukos: Lina Jushke
„Visai nesvarbu, kokio dydžio ambiciją turėtum ir kokį produktą, dantų šepetėlį ar paspirtuką, kurtum, – svarbiausia būti atviram sau, kritiškai vertinti savo darbą ir galiausiai sukurti daiktą, galintį svariai prisidėti prie dizaino pasaulio tobulėjimo ir raidos“, – sako Jurgis Garmus, prekės ženklo „jot. jot“ bendraįkūrėjas. Panašu, kad šie žodžiai anaiptol nėra tuščios šnekos. Juk visai neseniai Jurgis lipo ant Niujorko dizaino apdovanojimų scenos atsiimti geriausio namų aksesuaro apdovanojimo už „jot. jot“ kartu su architektų komanda „Heima Architects“ sukurtą veidrodį „Mudu“. Vyras mums atveria savo namų Kauno centre duris ir įsitaisęs modernumu ir istorija alsuojančioje erdvėje leidžiasi į kritiškus apmąstymus apie lietuviško dizaino raidą. 
– Jurgi, papasakok, kas tave įkvepia šį rudenį? 

– Dažniausiai neturiu laiko sėdėti kavinėje apsivyniojus ilgą šaliką ir laukti, kol ateis įkvėpimas. Visada labai laukiu savaitgalio, kad galėčiau nuoširdžiai padirbėti. Nuo pirmadienio iki penktadienio sulaukiu daug skambučių, šios dienos pilnos lakstymo, derinimo. Savaitgaliais visi nurimsta, pradeda poilsiauti, o aš tada galiu rasti laiko tokiems darbams kaip lokacijos paieška produkto fotosesijai, galiu pagalvoti apie vieną ar kitą besivystančio naujo dizaino detalę, kartais mėgstu pats dirbtuvėse pasigaminti produkto prototipą ar jo fragmentą. Įkvėpimas dažniausiai ir ateina kūrybos procese.

– O kokie nauji projektai, idėjos ir mintys šiuo metu sukasi tavo galvoje?

– Dabar mano gyvenime toks tarpsnis, kai viskas suplanuota. „jot. jot“ turi aiškią viziją ir planą, esame išsikėlę konkrečias užduotis. Prieš metus jau buvo aišku, ką veiksime 2018 m. vasario 6 dieną. Ši diena sparčiai artėja ir mums kelia dvejopus jausmus – džiaugsmą ir lengvą nerimą tuo pat metu. Stokholmo baldų parodoje (angl. Stockholm Furniture Fair) pirmą kartą tarptautinei rinkai pristatysime savo kolekciją, po parodos imsime labiau koncentruotis į pardavimą. Turėjome kelis produktus, su kuriais buvo galima bandyti prisistatyti ir anksčiau, bet priėmėme sprendimą šiek tiek palaukti, norime sukurti gerą pirmąjį įspūdį. Tarpusavyje derantys ir vienas kitą papildantys daiktai siunčia stipresnę žinutę nei pavieniai objektai. Tai dienai turime būti paruošę visą savo kolekciją, produktų katalogą, būti pasirengę atsakyti į konkrečius klausimus. Nors kolekcija nebus labai plati, tačiau joje jau galima įžvelgti mūsų kūrybos veidą, išskirtinumą, aiškią žinutę.

– O kokia yra toji žinutė?

– Mes nekuriame asimetriškos kėdės su vienu porankiu tik tam, kad nustebintume. Neiname lengvu keliu, nesiekiame patekti į savaitės topą – juk dažniausiai kitą savaitę šis topas pakeičiamas kažkuo kitu. Mes ieškome gražios išraiškos, formos, proporcijos, bandome sukurti tvarų produktą. Nei aš, nei mano partneris Laurynas Kerpė negalime prisiimti visų laurų sau – produktus mums kuria dizaineriai. Žinoma, darbai vyksta kartu, kiekviename etape yra bendrų apmąstymų, tačiau idėjos ir kančios – būtent jų. 

Visą istoriją skaitykite lapkričio mėnesio „Lamų slėnio“ numeryje (30 p.)
Parašyti
Viktorija
2017-12-07 18:08
Gal zinote, kas sukure ta nerealu medini koliaza ant sienos? Aciu!
Artūras
2017-11-20 11:19
O tai ne Amsterdame? http://www.jotjot.com/portfolio-item/private-apartment/