Grožio industrijos ateitis Mada

Vasario 2, 2018. tekstas: Lina Bernotaitytė, nuotraukos: gamintojų arch.
Kiekvieną dieną grožio industrija jums turi pasiūlyti kažką nauja. Tai nesibaigiantys procesai, naujausios technologijos ir viena stabiliausių industrijų, kuriai įtakos nepadarė net didžioji 2008 m. recesija. 2015 m. grožio industrija vien tik JAV sugeneravo 56,2 mlrd. JAV dolerių. Plaukų priežiūros priemonės vaidina svarbiausią vaidmenį šioje industrijoje, o sparčiausiai auga odos priežiūros prekių segmentas. 
Sudėtis 


Produkto sudėtis svarbi ne tik produkto saugojimui ar saugiam vartojimui, tačiau turi patenkinti ir įnoringiausių pirkėjų įgeidžius. Iki šiol populiari beorė sistema. Pirmiausia, ši sistema panaudota dantų pastos pakuotėms, vėliau sėkmingai rinkoje pasirodė įvairūs kremai bei putos. 1996 m. išpopuliarėjusi sistema sukėlė tikrą revoliuciją. Gamintojai gali kurti naujas formules, leidžiančias produktuose atsisakyti konservantų. Ekologija įsiskverbė ne tik į kremų sudėtį, tačiau ir pagalbines priemones. Gamintojas „The Konjac Sponge“ išpopuliarėjo pristatęs iš aktyviosios bambuko anglies „Konjac“ ekstrakto pagamintą molio kempinėlę veidui valyti. Šis produktas pakeitė ekologijos sąvoką grožio industrijoje ir susilaukė didelio dėmesio. Revoliucionieriškos idėjos pakeitė mūsų požiūrį ir į kasdienius produktus. Ar nustebtumėte nusipirkę 3D spausdintuvu sukurtą kaukę paakiams? Hialurono rūgšties prisotintos lakštinės kaukės nebestebina ir yra viena populiariausių grožio prekių, tačiau ar norėtumėte išbandyti kaukę, kurioje įmontuotos mikro adatėlės, padėsiančios veikliąsias medžiagas įsisavinti kur kas geriau? 

Įrenginiai 


Nieko nebestebiname, kai mūsų išmanusis „Garmin“ laikrodis liepia atsistoti ar išgerti stiklinę vandens. Naujųjų technologijų gaminiai slepiasi ne tik mūsų buityje, tačiau ir kosmetinėje. Nerimaujate dėl savo galvos odos būklės? „Kérastase“ plaukų šepetys nustatys galvos odos nukrypimus ir patars jums, kaip pasirūpinti savimi. Įvairios mobiliosios aplikacijos padės apsispręsti, kokį makiažą ar plaukų spalvą derėtų pasirinkti, o „L’Oreal“ kompanijos sukurtas ultavioletinių spindulių pleistras keisdamas spalvą įspėja apie kenksmingų spindulių intensyvumą ir neleidžia perkaisti saulėje. Technologijos lengvina ne tik gamybos procesus, bet ir leidžia vartotojui susikurti savo norimą produktą. Veido pagrindas gali keisti atspalvius – priklausomai nuo to, kokį atsispausdinsite nešiojamu „Mink 3D“ spausdintuvu. „Smashbox“ pristatė limituoto leidimo 3D spausdintuvu pagamintus lūpų dažus, o „L’Oreal“ kompanija savo produktus testuoja ir ant adityviai spausdintų odos bei plaukų folikulų. Sudėtingi procesai tapo ranka pasiekiami. 

Nuotr. „Garmin“ archyvas
Nuotr. „Kérastase“ archyvas
Viz. „Mink“ archyvas
Emocinis ryšys 


Didžioji dauguma pirkėjų remiasi ne konsultanto, tačiau savo mėgstamo nuomonės formuotojo ar draugo nuomone. Prekės ženklai siekia geriau pažinti savo vartotoją ir tapti geriausiu draugu. Reklaminėse kampanijose pasirodantys mėgstami filmų personažai nustūmė gražias šviesiaplaukes merginas į antrą planą, o grožio prekės ženklų ambasadoriais tapo charakteringi vyrai, algą užsidirbantys lenktyninių trasose. Tikri veidai ir istorijos labiau prikausto vartotojų dėmesį. Skiriama daugiau dėmesio turiniui ir pasakojimui. Mus jaudina aktorės Keiros Knightley drama „Chanel“ kvepalų reklamoje, o serialo „Sostų karai“ fanai giliai atsiduso išvydę Johną Snow, besimėgaujantį naujuoju „Dolce & Gabbana“ kvapu. Bet tai tik vienas iš nedaugelio būdų, kaip galima pavergti mūsų širdis. Itin populiarūs tapo personalizuoti produktai. Štai mados namai „Burberry“ išsiuvinės jūsų inicialus ant pasirinkto apsiausto, o prekės ženklas „Function of Beauty“ prašys atlikti trumpą testą ir sumaišys šampūną skirta tik jums. Išskirtinumas ir unikalių produktų vartojimas tapo tikra prabangos preke.
Nuotr. „Burberry“ archyvas
Pakuotė 


1805 m. moderniųjų pakuočių tėvu laikomas Nicholas Appertas visus nustebino pasiūlęs maistą pardavinėti skardinėse, o 1817 m. Anglijoje sukurta pirmoji moderni pakuotė iš popieriaus. Nuo to laiko pakuotė tapo įrankiu parduoti produktą. Dailus įpakavimas gali pranokti patį produktą ir suvilioti tikslinę grupę. Gamintojai žino, jog dažniausiai perkame akimis, todėl pakuotė tapo itin svarbia prekės detale. Tačiau nuo šiol mums įdomu kur ir kaip, iš ko pakuotė pagaminta. Ekologijos svarba išaugo bene dvigubai ir klientai kvestionuoja kiekvieno papildomo elemento vaidmenį. Tyrimų metu sekant žmogaus akies judėjimą pastebėta, jog apsipirkimo metu vidutinis klientas perskaito iki septynių žodžių. Dažniausiai produktą renkasi gana instinktyviai pagal formą, atpažįstamumą. Ieškome estetiškai patrauklių ir atpažįstamų produktų ir tik vėliau nagrinėjame aktualumą. Štai kodėl mūsų kosmetinėse dažniausiai vyrauja panašaus dizaino gaminiai. 
 

Lytis ir amžius 

Rodos, jog 2018 m. grožio industrijoje neturi lyties! Dar prieš kelis metus gūžčiojome pečiais išgirdę apie abiem lytims skirtus kvepalus, tačiau šiandien tai – kasdienybė. Tolerancija lytims, odos spalvai bei amžiui itin svarbi grožio industrijoje. Odos priežiūros gigantai siekia pritraukti vyrų auditoriją. Tendencingai auga plaukų priežiūros segmento prekės, siūlančios šampūnus bei aliejus, skirtus abiem lytims. Prevencija – viena aktualiausių temų, siūlanti rūpintis savo oda dar prieš pastebint pirmuosius odos senėjimo požymius. Net dekoratyvinės kosmetikos gamintojai vengia įvardyti, jog jų produktai skirti moterims. Mados pasaulyje belytis stilius kopia į aukštumas ir siūlo tuos pačius drabužius vilkėti visiems!
Parašyti