Naujoje „Max Mara“ kolekcijoje – duoklė ypatingai asmenybei Mada

Vasario 24, 2023.
Ieškodami modernumo, mados namai „Max Mara“ laiko mašina sugrįžo į audringą XVIII amžių. Tai, kas pokalbių programėlėse vyksta dabar, anuomet vykdavo kavos namuose, kur žaibišku greičiu sklisdavo naujienos ir idėjos – tikros ar netikros. Visi bandė suvokti pasaulį ir visi apie kiekvieną įvykį turėjo savo nuomonę.
Markizė Émilie du Châtelet (1706–1749 m.) – laisvos dvasios paryžietė, matematikė, kurios filosofiniai šedevrai tapo racionalaus mąstymo pagrindu Švietimo amžiuje. Aštriais tarsi chirurgo ašmenys sąmojais ji nagrinėjo amžiaus problemas, kalbėjo apie moterų išsilavinimą ir vaidmenį visuomenėje, apie pomirtinį gyvenimą ir žmogaus laimę. „Norint būti laimingu, privalu atsisakyti išankstinių nusistatymų“, – kadaise yra sakiusi Émilie du Châtelet.
Émilie turėjo meilužį. Šis vyras aprašomas kaip „pirmoji išties moderni įžymybė Europoje“. Tai buvo Volteras. Tuo metu, kai filosofiją ir gamtos mokslus siejo žiupsnelis mistikos, pora praleido dešimt metų rengdami mokslinius eksperimentus ir intelektualiai diskutuodami. Kaip moteris, Émilie turėjo šaukti, kad būtų išgirsta, tačiau tai ji sugebėjo paversti pranašumu: „Ši vyriška neteisybė, pašalinanti mus iš mokslų pasaulio, bent jau pasitarnauja neleisdama mums kurti prastų knygų“.
Vadinamajame Proto amžiuje madoje vyravo apotropiniai tamsesniųjų laikų pėdsakai: gausios draperijos, plunksnos, arklių ašutai, banginių ūsai, ritualiniai veido dažai ir aukšti perukai. Pasak Voltero, Émilie neapkentė prietarų ir nekromantijos (magiško raganavimo praktikų). „Max Mara“ mados pasakojime Émilie tarsi atmeta sudėtingus ir ribojančius šių dienų stilius.
Siuvinėtas brokatas, akcentuoti klubai, biustjė ir niutonišku tikslumu sukonstruoti marškiniai, derinami su minimalistiniais megztiniais aukštu kaklu ir masyviais auliniais batais. Šoninių lankų konstrukcijomis paremti sijonai – nedengiantys kelių arba siekiantys kulkšnis, sušiuolaikinti sportiškomis kišenėmis. Lyg ką tik iš ateities pasirodžiusią kuprangurių kailio spalvos striukę ilginta nugara ant podiumo pakeičia prabangus damaskas. O tokia charakteringa XVIII a. detalė, kaip dvigubos nuo pečių krintančios klostės, puošia militaristinio stiliaus paltus ir dailias kokteilines sukneles.
Émilie dažnai persirengdavo vyru, tai buvo vienintelis būdas patekti į tik vyrams skirtas kavines ir pasamprotauti su geriausiais tų dienų protais. Tad mados namus „Max Mara“įkvėpė daugybė kostiumuotų personažų: nuo aukštų pareigūnų, užsimetusių paltą ant vieno peties, tvarkingų notarų, plaukus perrišusių juodais kaspinais, iki kunigaikščių, madingai vilkinčių didingus apsiaustus.
Voltero poezija išduoda, kad jo meilė Émilie nebuvo paremta tik kūno potraukiu, jis apibūdina markizę kaip „puikų žmogų, kurio vienintelė kaltė tai, kad šis gimė moterimi“. O dabar, praslinkus trims šimtams metų, jos lytis nebėra tai, kas galėtų prieštarauti jos talentui. Ji – viena iš galybės moterų, kurių sąmojis ir intelektas buvo svarbūs formuojantis šiam pokyčiui. Naujoji „Max Mara“ kolekcija „the Camelocracy“, kurioje protas ir tvarka susijungia su lašeliu romantikos, pagerbia Madame du Châtelet ir į ją panašias moteris.
Parašyti