Nike: tikėjimo ir eksperimentų vaisius Mada

Birželio 5, 2023.
Nuolat besigalynėjančioje sportinės aprangos rinkoje Nike užima garbingą aukštą poziciją ir iki šiol stovi tarsi titanas. Nuo kuklių ištakų 1960-aisiais iki dabartinio pasaulinio lyderio statuso – Nike kelionė yra tokia pat įspūdinga, kaip ir sportininkai, atstovaujantys šiam prekės ženklui. Visgi už plačiai regimo garsiojo logotipo slepiasi mažai žinomų faktų ir kūrybinių pastangų, kurios atskleidžia neišpasakytą Nike iškilimo į didybę istoriją.
Pradžia – Japonijoje 

Kelią į Nike sėkmę nutiesė vizionieriška partnerystė tarp Billo Bowermano, lengvosios atletikos trenerio, ir Philo Knighto, ambicingo verslo studento. Skatinami bendros aistros naujovėms ir noro siekti tobulumo jie drauge pradėjo nepaprastą verslo kelionę. Būtent per Knighto kelionę į Japoniją ir buvo pasėta Nike sėkmės sėkla. Lemtingi įvykiai padėjo Knightui užmegzti novatorišką partnerystę su Onitsuka Tiger, garsiu Japonijos avalynės gamintoju. Apsiginklavęs drąsia vizija ir keliais batų pavyzdžiais 1964 m. Knightas ryžosi įkurti Blue Ribbon Sports, Nike pirmtakę. Šis lemtingas bendradarbiavimas su Onitsuka Tiger ne tik padėjo pamatus Nike ateičiai, bet ir sudarė prielaidas revoliucijai sportinės avalynės srityje.

Tikėjimas ir pasitikėjimas 

Kai prekės ženklas dar tik žengė pirmuosius žingsnius, sportbačių pardavimas buvo paprastų žmonių darbas, kuriam pakako bagažinės ir daug triūso. Taigi, ir Philas Knightas leidosi į kelionę po visą šalį, apsiginklavęs lagaminu, pripildytu batų. Jis lankėsi lengvosios atletikos varžybose, koledžų miesteliuose ir sporto renginiuose, kur rengė improvizuotas batų parodas. Užkrečiamai aistringai ir nepalaužiamai tikėdamas savo gaminiu Knightas asmeniškai bendravo su sportininkais ir treneriais ir pasakojo apie naujoviškas Nike avalynės savybes. Toks tiesioginis bendravimas ne tik leido Knightui užmegzti glaudžius santykius su potencialiais pirkėjais, bet ir skatino autentiškumo ir pasitikėjimo savo sukurtu prekės ženklu jausmą.

Dėl visko „kalta“ vaflių keptuvė 

Tomis pirmosiomis dienomis Nike kūrybos procesas vyko neįmantriose mažose dirbtuvėse. Bowermanas, būdamas nenuilstantis meistras, eksperimentavo su turimais Onistuka Tiger sportbačių guminiais padais, pasitelkęs ne tik siuvimo mašiną, bet ir vaflių keptuvę. Taip, perskaitėte teisingai – vaflių keptuvę. Netradicinis Bowermano požiūris paskatino jį supilti skystą gumą į šeimos virtuvėje esančią keptuvę ir sukurti unikalų vaflinį padą, sukėlusį revoliuciją sportinės avalynės rinkoje. Šis neeilinis išradingumas tapo Nike revoliucinio „vaflinio pado“ pagrindu, išvedusiu šį prekės ženklą į dienos šviesą.
Parašyti